Wyszukaj artykuł

Blog kategorie
Blog wpisy
Czym jest saturacja i jak ją mierzyć?

O właściwym poziomie natlenienia krwi szeroko zaczęliśmy dyskutować dopiero przy okazji niebezpieczeństw związanych z pandemią koronawirusa. Kto z nas wcześniej interesował się tym, czym jest saturacja, do czego służy pulsoksymetr i jakie są normy natlenienia krwi? Tlen jest nam niezbędny do życia i prawidłowego funkcjonowania, a badanie jego parametrów to jeden z kroków, jaki podejmują ratownicy medyczni, sprawdzając nasze czynności życiowe. Przyjrzyjmy się zatem bliżej zarówno saturacji, jak i temu jak ją mierzyć w warunkach domowych.

Izolat białka sojowego – dlaczego warto stosować?

W dzisiejszych czasach coraz częściej zwracamy uwagę na to co jemy i jakich suplementów używamy. Aż ciężko uwierzyć, że jeszcze parę lat temu, mało kto zerkał na etykietę kupowanego produktu. Zmienia się zarówno nasze podejście, jak i trendy żywieniowe. Co ciekawe, według dziennikarzy z „The Economist” rok 2019 należeć będzie do…wegan i wegetarian!

Dlaczego warto przygotowywać lunchboxy?

W natłoku codziennych obowiązków łatwo jest zapomnieć o spożywaniu zbilansowanych posiłków, i nierzadko łapiemy się na jedzeniu „byle czego” i „byle szybko”. Niestety jest to prosta droga do niezdrowego odżywiania (nie oszukujmy się – najczęściej sięgamy po  drożdżówkę,

Substancje kluczowe dla ochrony i pielęgnacji skóry

Skóra jest niewątpliwie największym organem ciała człowieka, reprezentującym, aż jedną szóstą całkowitej masy ciała, a jej główną rolą jest działanie jako chemiczna i fizyczna bariera ochraniająca ciało przed szkodliwymi czynnikami zewnętrznymi. 

Promocje
Melatonina 1 mg - WYPRZEDAŻ
15,99 zł 5,89 zł
szt.
Whey Protein 95
59,99 zł 55,00 zł
Pojemnik na żywność/ Lunchbox
9,99 zł 8,59 zł
szt.

Ojcowie kulturystyki

Zainteresowanie kulturystyką wzrasta równolegle do mody na zdrowy styl życia i treningi, a co za tym idzie pracą nad własnym ciałem. Sylwetki wypracowywane przez zawodowych sportowców budzą podziw wśród większości społeczeństwa. Szczególną inspiracją są ci, którzy bez wątpienia zasłużyli już na miano legend światowej kulturystyki. Z okazji Dnia Ojca przedstawiamy kilka sylwetek, o których warto pamiętać. Być może bez nich nie istniałaby kulturystyka, jaką dziś znamy

ojcowie kulturystyki

Ojcowie kulturystyki

Eugene Sandow: żył na przełomie XIX i XX wieku. Jego zachwyt rozwojem sylwetki i muskulatury powstał pod wpływem wycieczki do Rzymu, na którą zabrał go ojciec. Wówczas młody Eugene miał okazję podziwiać piękno ciała obecne na rzeźbach i malowidłach. Od tamtej pory zajął się ucieleśnieniem marzenia o silnej, muskularnej sylwetce. Poszukiwał najlepszego sposobu na trening, aż doszedł do wniosku, iż dla uzyskania jak najlepszych efektów konieczne jest zwiększanie ciężarów wykorzystywanych w treningu. Organizowane przez niego pokazy podnoszenia ciężarów gromadziły rzesze ludzi, choć ich kształt odbiegał od charakteru obecnych, bez wątpienia wniosły one dużo do rozwoju samej kulturystyki.

Steve Michalik: Wzór sylwetki, do której wielu dąży? Wielu sportowców odpowiedziałoby właśnie: Steve. Sportowiec budził wiele kontrowersji między innymi ze względu na fakt korzystania ze sterydów, bez których nie byłby w stanie osiągnąć tak spektakularnych efektów. Jego miłość do treningów rozpoczęła się od pragnienia by przypominać wyglądem amerykańskiego superbohatera Kapitana Amerykę. Dlatego też treningi rozpoczął w wieku zaledwie dwunastu lat. Już jako nastolatek wygrywał zawody. Zasłynął między innymi z tego, że w jednej serii potrafił wykonać ponoć nawet 50 – 80 powtórzeń.

Arnold Schwarzenedger: jedną z jego ulubionych stacji było wyciskanie sztangielek w siadzie z wykorzystaniem rotacji ramion – od imienia kulturysty ćwiczenie nazwano “arnoldkami”. Arnold wielokrotnie zdobywał nagrody w prestiżowych konkursach takich jak Mr. World, Mr. Universe, Mr. International, Mr. Europe. Siedmiokrotnie został odznaczony tytułem Mr. Olimpia. Ze względu na osiągnięte przez niego wymiary umieszczono go w czołówce światowych kulturystów. Co ciekawe, nawet w wieku 70 lat nie rezygnuje z wysiłku fizycznego, trenując kilka razy w tygodniu. Tak trzymać!

Greg Kovacs: był ewenementem również ze względu na sposób ukształtowania jego sylwetki. Dla tych, którzy na co dzień zajmują się zawodami siłowymi w wadze super ciężkiej charakterystyczne jest między innymi znaczna ilość tkanki tłuszczowej obok mięśniowej. Greg natomiast był znakomicie wyrzeźbiony, a jego mięśnie osiągały naprawdę imponujące rozmiary. Mógł  się także pochwalić podniesieniem niemalże tony w wyciskaniu nogami przy aż 20 powtórzeniach! rawdziwy wyjatek.

 Joe Weider: nazywany "ojcem kulturystyki". Prócz sylwetki, mógł pochalić się także dokonaniami w świecie prasy. Swój pierwszy magazyn opublikował jeszcze jako nastolatek  – dzisiaj ukazuje się jako „Muscle & Fitness”. W dorosłym życiu utworzył kolejne (też w tematyce kulturystyki i fitnessu): Flex, Men’s Fitness i Shape. Weider był inicjatorem jednego z największych konkursów sylwetkowych na świecie – Mr. Olimpia oraz założycielem federacji kulturystyki IFBB.  

Zaloguj się
Nie pamiętasz hasła? Zarejestruj się
Darmowa dostawa
Darmowa dostawa (Paczkomaty InPost) już od 149,99 zł.
Wersje językowe
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl