Koszyk

Ilość: 0

RAZEM:

0,00 zł

Odżywka białkowa - przed czy po treningu?

Białko serwatkowe przed treningiem - jakie daje korzyści?

We wcześniejszym wpisie “Białko w diecie biegacza. Dlaczego jest tak ważne?” pisaliśmy już o szczególnej roli tego makroskładnika w żywieniu sportowca. Pozostaje jednak pytanie: o jakiej porze należy pić białko serwatkowe, aby osiągnąć zamierzony cel treningowy? Jedną z opcji jest spożywanie odżywki białkowej przed treningiem. Dostarczając ją organizmowi o tej porze, zapewniamy mu solidny zapas energii niezbędnej do efektywnego wysiłku. Uzupełniamy także ilość aminokwasów, zapobiegając katabolizmowi mięśni i rozpadowi białek. Dzięki temu aktywnie wspieramy procesy anaboliczne, które odpowiadają za lepszą syntezę makroskładnika, co przekłada się na skuteczną rozbudowę masy mięśniowej i większą wydajności w trakcie treningu.

Odżywka białkowa spożywana przed treningiem skutecznie zapobiega również pojawieniu się głodu. Dlatego doskonale sprawdzi się u osób, które trenują wcześnie rano lub nie mają czasu na przygotowanie posiłku. Docenią ją także sportowcy zmagający się z brakiem apetytu, lecz nieprzepadający przy tym za ćwiczeniami na czczo. Odżywkę warto wypić na godzinę przed treningiem, aby nasycić żołądek i nie dopuścić do wystąpienia wzdęć, co pozwoli cieszyć się idealną lekkością w trakcie wysiłku. Picie koktajlu o tej porze pozytywnie wpływa także na proces uwalniania białka, wspomagając regenerację mięśni.

Picie odżywki białkowej po treningu - dlaczego warto?

Wielu sportowców decyduje się jednak na stosowanie odżywki białkowej po treningu. Pozwala to znacznie przyspieszyć regenerację powysiłkową mięśni, dostarczając organizmowi cennych aminokwasów i wspierając proces naprawy uszkodzonych włókien. Odżywka skutecznie zmniejsza także uczucie zmęczenia i przywraca siły niezbędne do tego, aby cieszyć się pełną sprawnością podczas następnej sesji. Białko serwatkowe wypijane po treningu intensyfikuje procesy anaboliczne i hamuje katabolizm mięśniowy, co przyspiesza przyrost mięśni. Nie dopuszcza także do pojawienia się napadów głodu potreningowego, zapewniając uczucie sytości i zapobiegając nadmiernemu spożyciu kalorii. Dlatego spożywanie białka po sesji wysiłkowej jest zalecane osobom na redukcji. Ponadto, zapobiega ono utracie masy mięśniowej w procesie odchudzania i pozytywnie wpływa na wydolność organizmu.

Odżywki białkowe należy spożywać do dwóch godzin po wykonanym wysiłku fizycznym. Poziom trawienia i wchłaniania białka jest najwyższy w czasie od 60 do 120 minut, dlatego warto wypić koktajl niedługo po treningu. Możemy także zjeść posiłek później, po powrocie do domu, pamiętając o tym, aby był zbilansowany, czyli zawierał wszystkie potrzebne organizmowi składniki odżywcze: białka, tłuszcze i węglowodany w odpowiednich proporcjach.

[products=2606, 2635, 2608] 

Kiedy zatem warto pić odżywkę białkową?

Zarówno odżywki białkowe wypijane po treningu, jak i koktajle po sesji ćwiczeń mogą wspierać osiągnięcie wyznaczonych celów wysiłkowych i sylwetkowych. Sama pora przyjmowania białka nie ma większego znaczenia, dlatego warto kierować się tutaj własnymi potrzebami i preferencjami. Najważniejszą rolę odgrywa całkowita ilość makroskładników spożywanych w ciągu dnia. Niezależnie od tego, czy zdecydujemy się na odżywkę białkową przed czy po treningu, to odpowiednia podaż białka w diecie przełoży się na satysfakcjonujący wzrost masy mięśniowej. Warto przy tym wybrać produkt cechujący się dobrą jakością, aby mieć pewność, że dostarczamy organizmowi wszystko, czego potrzebuje, aby sprostać systematycznej aktywności.

Odżywki białkowe wsparciem w realizacji planu treningowego

Odżywki białkowe są wygodnym sposobem na uzupełnienie zwiększonego zapotrzebowania na białko u osób aktywnych fizycznie. Ułatwiają realizację celów treningowych, od zwiększenia masy mięśniowej, przez budowę wytrzymałości, aż po poprawę wyglądu sylwetki. Wspierają także regenerację powysiłkową. To, czy zdecydujemy się spożywać białko serwatkowe po treningu, czy przed nim, zależy głównie od naszych upodobań i stylu życia, np. pory ćwiczeń i harmonogramu dnia. Dzięki temu możemy swobodnie dostosować porę posiłku białkowego do naszych indywidualnych preferencji, co pomoże nam utrzymać motywację do ćwiczeń.

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium