Wyszukaj artykuł

Blog kategorie
Blog wpisy
Izolat białka sojowego – dlaczego warto stosować?

W dzisiejszych czasach coraz częściej zwracamy uwagę na to co jemy i jakich suplementów używamy. Aż ciężko uwierzyć, że jeszcze parę lat temu, mało kto zerkał na etykietę kupowanego produktu. Zmienia się zarówno nasze podejście, jak i trendy żywieniowe. Co ciekawe, według dziennikarzy z „The Economist” rok 2019 należeć będzie do…wegan i wegetarian!

Dlaczego warto przygotowywać lunchboxy?

W natłoku codziennych obowiązków łatwo jest zapomnieć o spożywaniu zbilansowanych posiłków, i nierzadko łapiemy się na jedzeniu „byle czego” i „byle szybko”. Niestety jest to prosta droga do niezdrowego odżywiania (nie oszukujmy się – najczęściej sięgamy po  drożdżówkę,

Substancje kluczowe dla ochrony i pielęgnacji skóry

Skóra jest niewątpliwie największym organem ciała człowieka, reprezentującym, aż jedną szóstą całkowitej masy ciała, a jej główną rolą jest działanie jako chemiczna i fizyczna bariera ochraniająca ciało przed szkodliwymi czynnikami zewnętrznymi. 

W jakich sportach najlepiej stosować izotoniki?

W ostatnim artykule na blogu (link tutaj) wspomnieliśmy o tym: czym właściwie są izotoniki, kiedy należy je stosować oraz jakie izotoniki wybrać. Tym razem, skupimy się na sportach, w których warto po izotoniki sięgać

izotoniki dla jakich sportów

Jak już zapewne wiecie, izotoniki to napoje, które mają na celu wyrównanie poziomu elektrolitów i wody wydalanych z organizmu podczas wydzielania potu, a także uzupełnienie soli mineralnych, witamin i węglowodanów spalanych w trakcie wysiłku fizycznego. Izotoniki sprawdzą się doskonale dla osób, które są aktywne fizycznie, a w trakcie treningu są szczególnie narażone na utratę cennych składników witaminowych i mineralnych.

Samo pocenie się jest dla nas dobre – usuwa toksyny z organizmu, zwiększa ilość spalanych kalorii, zmniejsza ciśnienie krwi, a także przeczyszcza pory w skórze. Jedyne, o czym musimy pamiętać, to o prawidłowym nawodnieniu po intensywnym wysiłku. Sprawdź, czy uprawiasz któryś z poniższych sportów – a będziesz wiedział/a, czy izotoniki są właśnie dla Ciebie!

  • Bieganie

To fantastyczna forma ćwiczeń, dzięki której spalisz kalorie i poprawisz swoją kondycję (bez zbędnych nakładów finansowych!). Biegając warto pić izotoniki przed treningiem, w trakcie, oraz po treningu.

  • Koszykówka

Koszykówka to sport zespołowy, po którym w mgnieniu oka ociekasz potem. Możesz strzelać do kosza w parku lub dołączyć do lokalnej ligi. Koszykówka wymaga wielu podskoków, sprintu na krótkich dystansach, co oznacza, że będziesz spalać nawet 584 do 728 kalorii na godzinę!

  • Piłka nożna

Jeśli brakuje Ci motywacji do samodzielnego ćwiczenia, to z pewnością inni gracze Cię do tego zmotywują! Nic tak nie popycha do bycia szybszym i lepszym niż fakt, że cały zespół na Ciebie liczy! Podczas gry w piłkę spalisz średnio od 750 do 930 kalorii na godzinę, a po jednej grze, Twoja koszulka z pewnością da o tym po sobie poznać!

  • Jazda na rowerze

To świetna opcja treningu, jeśli masz mało czasu, ale mieszkasz w rozsądnej odległości od pracy. Możesz spalić od 370 do 460 kalorii podczas dojazdów do biura i zaoszczędzić pieniądze na paliwie! Pamiętaj jednak o zapasowym ubraniu, bo podczas intensywnej jazdy na rowerze, z pewnością się zmęczysz! Nie zapomnij też o izotoniku w trakcie jazdy i po jeździe!

  • Hot joga

Jak sama nazwa wskazuje, powinna spowodować, że nieźle się wypocisz! W trakcie 90-minutowych zajęć (wykonywanych przy prawie 38 stopniach!) nie tylko porządnie się porozciągasz i zrzucisz kilka nadprogramowych kilogramów, ale także wylejesz z siebie sporo potu.

  • Pływanie

Jest to jeden z tych sportów, w których nie wiesz, że się pocisz (w końcu jesteś już mokry/a), natomiast nie da się ukryć, że pływanie jest treningiem całego ciała, w którego trakcie spalasz sporo kalorii! Możesz pływać zarówno na basenie, jak i na świeżym powietrzu (w morzu czy jeziorze).

  • Trening HIIT

Jeśli masz problem ze znalezieniem czasu na dłuższe treningi, rozwiązaniem może być trening interwałowy o wysokiej intensywności (HIIT), podczas którego w krótkim czasie zredukujesz tkankę tłuszczową, poprawisz kondycję i zwiększysz masę mięśniową. Podczas sesji trwającej od 10 do 30 minut możesz spalić od 25% do 30% więcej kalorii, niż wykonując inne formy ćwiczeń! Po takim treningu porządnie się wypocisz, dlatego pamiętaj o odpowiednim nawodnieniu!

 

 

 

 

 

 

[products=2716,2620]

Zaloguj się
Nie pamiętasz hasła? Zarejestruj się
Darmowa dostawa
Darmowa dostawa (Kurier DHL) już od 250,00 zł.
Wersje językowe
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl