Blog kategorie
Blog wpisy
Znaczenie cytruliny w diecie sportowców

Szeroka dostępność różnego rodzaju suplementów mających na celu zwiększenie wydajności treningu i przyrostu tkanki mięśniowej sprawia, że często ciężko jest wybrać ten najbardziej skuteczny. Obecne produkty zawierają w sobie różne substancji, wiele z nich wciąż nieznanych dla przeciętnego bywalca siłowni. Jednym z często pojawiających się składników jest cytrulina. W dzisiejszym wpisie przedstawimy, czym właściwie ona jest i jakie ma znaczenie w diecie sportowców.

Czy można zbudować mięśnie z białka roślinnego?

Od soczewicy, przez orzechy, aż po innowacyjne produkty takie jak tofu i tempeh – białka pochodzenia roślinnego w końcu stały się elementem współczesnej diety niemal każdego człowieka. Wzrost zainteresowania wegetarianizmem i weganizmem dodatkowo zwiększa popyt na poszukiwanie alternatywy dla produktów odzwierzęcych. Sportowcy jednak często zadają sobie pytanie, czy można zbudować masę mięśniową na diecie wykluczającej mięso i nabiał? W tym wpisie zgłębimy temat białka roślinnego i wyjaśnimy, jak można skutecznie wykorzystać je do wspierania zdrowia mięśni i ogólnej kondycji fizycznej.

Dlaczego warto suplementować wapń?

W wieku dziecięcym wielu z nas było zachęcanych do jedzenia brokułów, mleka i ryb. Wynikało to z faktu, że wszystkie te produkty spożywcze są cennym źródłem naturalnego wapnia. Czy pierwiastek ten faktycznie jest tak istotny dla ludzkiego organizmu?

Promocje
100% ISO Whey Clear Drink
100% ISO Whey Clear Drink
149,99 zł 109,90 zł
BOX Prezentowy DODA D'EAU
BOX Prezentowy DODA D'EAU
428,94 zł 389,99 zł
WPC 80 Lactose free
WPC 80 Lactose free
75,00 zł 69,99 zł

W jakich sportach najlepiej stosować izotoniki?

W ostatnim artykule na blogu (link tutaj) wspomnieliśmy o tym: czym właściwie są izotoniki, kiedy należy je stosować oraz jakie izotoniki wybrać. Tym razem, skupimy się na sportach, w których warto po izotoniki sięgać

izotoniki dla jakich sportów

Jak już zapewne wiecie, izotoniki to napoje, które mają na celu wyrównanie poziomu elektrolitów i wody wydalanych z organizmu podczas wydzielania potu, a także uzupełnienie soli mineralnych, witamin i węglowodanów spalanych w trakcie wysiłku fizycznego. Izotoniki sprawdzą się doskonale dla osób, które są aktywne fizycznie, a w trakcie treningu są szczególnie narażone na utratę cennych składników witaminowych i mineralnych.

Samo pocenie się jest dla nas dobre – usuwa toksyny z organizmu, zwiększa ilość spalanych kalorii, zmniejsza ciśnienie krwi, a także przeczyszcza pory w skórze. Jedyne, o czym musimy pamiętać, to o prawidłowym nawodnieniu po intensywnym wysiłku. Sprawdź, czy uprawiasz któryś z poniższych sportów – a będziesz wiedział/a, czy izotoniki są właśnie dla Ciebie!

  • Bieganie

To fantastyczna forma ćwiczeń, dzięki której spalisz kalorie i poprawisz swoją kondycję (bez zbędnych nakładów finansowych!). Biegając warto pić izotoniki przed treningiem, w trakcie, oraz po treningu.

  • Koszykówka

Koszykówka to sport zespołowy, po którym w mgnieniu oka ociekasz potem. Możesz strzelać do kosza w parku lub dołączyć do lokalnej ligi. Koszykówka wymaga wielu podskoków, sprintu na krótkich dystansach, co oznacza, że będziesz spalać nawet 584 do 728 kalorii na godzinę!

  • Piłka nożna

Jeśli brakuje Ci motywacji do samodzielnego ćwiczenia, to z pewnością inni gracze Cię do tego zmotywują! Nic tak nie popycha do bycia szybszym i lepszym niż fakt, że cały zespół na Ciebie liczy! Podczas gry w piłkę spalisz średnio od 750 do 930 kalorii na godzinę, a po jednej grze, Twoja koszulka z pewnością da o tym po sobie poznać!

  • Jazda na rowerze

To świetna opcja treningu, jeśli masz mało czasu, ale mieszkasz w rozsądnej odległości od pracy. Możesz spalić od 370 do 460 kalorii podczas dojazdów do biura i zaoszczędzić pieniądze na paliwie! Pamiętaj jednak o zapasowym ubraniu, bo podczas intensywnej jazdy na rowerze, z pewnością się zmęczysz! Nie zapomnij też o izotoniku w trakcie jazdy i po jeździe!

  • Hot joga

Jak sama nazwa wskazuje, powinna spowodować, że nieźle się wypocisz! W trakcie 90-minutowych zajęć (wykonywanych przy prawie 38 stopniach!) nie tylko porządnie się porozciągasz i zrzucisz kilka nadprogramowych kilogramów, ale także wylejesz z siebie sporo potu.

  • Pływanie

Jest to jeden z tych sportów, w których nie wiesz, że się pocisz (w końcu jesteś już mokry/a), natomiast nie da się ukryć, że pływanie jest treningiem całego ciała, w którego trakcie spalasz sporo kalorii! Możesz pływać zarówno na basenie, jak i na świeżym powietrzu (w morzu czy jeziorze).

  • Trening HIIT

Jeśli masz problem ze znalezieniem czasu na dłuższe treningi, rozwiązaniem może być trening interwałowy o wysokiej intensywności (HIIT), podczas którego w krótkim czasie zredukujesz tkankę tłuszczową, poprawisz kondycję i zwiększysz masę mięśniową. Podczas sesji trwającej od 10 do 30 minut możesz spalić od 25% do 30% więcej kalorii, niż wykonując inne formy ćwiczeń! Po takim treningu porządnie się wypocisz, dlatego pamiętaj o odpowiednim nawodnieniu!

 

 

 

 

 

 

[products=2716,2620]

Zaloguj się
Nie pamiętasz hasła? Zarejestruj się
Darmowa dostawa
Darmowa dostawa (Paczkomaty InPost) już od 299,99 zł.
Wersje językowe
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium