Wyszukaj artykuł

Blog kategorie
Blog wpisy
Izolat białka sojowego – dlaczego warto stosować?

W dzisiejszych czasach coraz częściej zwracamy uwagę na to co jemy i jakich suplementów używamy. Aż ciężko uwierzyć, że jeszcze parę lat temu, mało kto zerkał na etykietę kupowanego produktu. Zmienia się zarówno nasze podejście, jak i trendy żywieniowe. Co ciekawe, według dziennikarzy z „The Economist” rok 2019 należeć będzie do…wegan i wegetarian!

Dlaczego warto przygotowywać lunchboxy?

W natłoku codziennych obowiązków łatwo jest zapomnieć o spożywaniu zbilansowanych posiłków, i nierzadko łapiemy się na jedzeniu „byle czego” i „byle szybko”. Niestety jest to prosta droga do niezdrowego odżywiania (nie oszukujmy się – najczęściej sięgamy po  drożdżówkę,

Substancje kluczowe dla ochrony i pielęgnacji skóry

Skóra jest niewątpliwie największym organem ciała człowieka, reprezentującym, aż jedną szóstą całkowitej masy ciała, a jej główną rolą jest działanie jako chemiczna i fizyczna bariera ochraniająca ciało przed szkodliwymi czynnikami zewnętrznymi. 

Promocje
Electrovit elektrolity z cytrynianem magnezu
Electrovit elektrolity z cytrynianem magnezu
14,99 zł 10,98 zł
szt.
Szybka Budowa Masy
Szybka Budowa Masy
148,00 zł 129,00 zł
ADEK Vita OUTLET
ADEK Vita OUTLET
19,99 zł 9,99 zł
szt.

Trening łydek dla każdego

Trening łydek jest często pomijany. Dzieje się tak z kilku względów. Po pierwsze jest to bardzo oporna partia, która wymaga właściwego podejścia. Większość ludzi wychodzi z założenia, że skoro nie widać efektów pracy nie ma sensu poświęcać im czasu. Jest to błąd, ponieważ aby ciało rozwijało się prawidłowo należy trenować je równomiernie

Oto kilka bardzo ćwiczeń, które musimy wykonywać aby trening łydek stał się dla nas efektywny i pozwolił tej grupie się rozwijać.

  • Ośle wspięcia

Ośle wspięcia na palce to bardzo dobre ćwiczenie. Polega ono na wspinaniu się na palce, lecz w nieco odmiennej pozycji. Pozycja ta wygląda tak: stajemy na podwyższeniu tak aby stopy znajdowały się na nich wyłącznie na śródstopiu. Następnie zginamy się w stawie biodrowym. Dłońmi opieramy się na przykład o ścianę. Plecy trzymamy proste, mięśnie napięte. Na dolnym odcinku pleców kładziemy sobie jakieś obciążenie. Arnold preferował aby siadał na nim partner treningowy. Sam ruch polega na tym, aby wspiąć się maksymalnie na place, a następnie po krótkim zatrzymaniu ruchu opuścić się jak najniżej. Pięty powinny znaleźć się poniżej linii palców.

  • Wspięcia na palce stojąc

Tu stoimy wyprostowani. Ruch oraz jego założenie jest jednak dokładnie takie samo. Ćwiczenie warto wykonywać przy użyciu suwnicy Smitha. Pozwala ona na trening z dużym obciążeniem przy zachowaniu pełnej stabilności. Dzięki podłożeniu pod stopy stepu możemy zyskać większy zakres ruchu. Zakres ten stanowi bardzo ważny element zapewniający efektywność naszego treningu.

  • Wspięcia na palce siedząc

Maszyny mogą okazać się niezbędne w wielu treningach. Tak jest i w wypadku treningu łydek. W celu wykonania wspięć na palce siedząc możemy wykorzystać ławeczkę oraz wolny ciężar lub gotową maszynę. Maszyna pozwala na łatwiejszy dobór obciążenia. Jest także zdecydowanie bardziej wygodna.

Te trzy ćwiczenia w zupełności wystarczą do pełnego i efektywnego treningu łydek. 

Efektywny trening łydek to przynajmniej 3 ćwiczenia wykonywane w 4 seriach w zakresie powtórzeń 10-12 siłowo lub 20-50 wytrzymałościowo. Warto dodać je do treningu nóg.

[products=1341,1570,1387]

Zaloguj się
Nie pamiętasz hasła? Zarejestruj się
Darmowa dostawa
Darmowa dostawa (Kurier DHL) już od 250,00 zł.
Wersje językowe
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl