Wyszukaj artykuł

Blog kategorie
Blog wpisy
Czym jest saturacja i jak ją mierzyć?

O właściwym poziomie natlenienia krwi szeroko zaczęliśmy dyskutować dopiero przy okazji niebezpieczeństw związanych z pandemią koronawirusa. Kto z nas wcześniej interesował się tym, czym jest saturacja, do czego służy pulsoksymetr i jakie są normy natlenienia krwi? Tlen jest nam niezbędny do życia i prawidłowego funkcjonowania, a badanie jego parametrów to jeden z kroków, jaki podejmują ratownicy medyczni, sprawdzając nasze czynności życiowe. Przyjrzyjmy się zatem bliżej zarówno saturacji, jak i temu jak ją mierzyć w warunkach domowych.

Izolat białka sojowego – dlaczego warto stosować?

W dzisiejszych czasach coraz częściej zwracamy uwagę na to co jemy i jakich suplementów używamy. Aż ciężko uwierzyć, że jeszcze parę lat temu, mało kto zerkał na etykietę kupowanego produktu. Zmienia się zarówno nasze podejście, jak i trendy żywieniowe. Co ciekawe, według dziennikarzy z „The Economist” rok 2019 należeć będzie do…wegan i wegetarian!

Dlaczego warto przygotowywać lunchboxy?

W natłoku codziennych obowiązków łatwo jest zapomnieć o spożywaniu zbilansowanych posiłków, i nierzadko łapiemy się na jedzeniu „byle czego” i „byle szybko”. Niestety jest to prosta droga do niezdrowego odżywiania (nie oszukujmy się – najczęściej sięgamy po  drożdżówkę,

Substancje kluczowe dla ochrony i pielęgnacji skóry

Skóra jest niewątpliwie największym organem ciała człowieka, reprezentującym, aż jedną szóstą całkowitej masy ciała, a jej główną rolą jest działanie jako chemiczna i fizyczna bariera ochraniająca ciało przed szkodliwymi czynnikami zewnętrznymi. 

Promocje
Whey Protein 95
59,99 zł 55,00 zł
Pojemnik na żywność/ Lunchbox
9,99 zł 8,59 zł
szt.
Melatonina 1 mg - WYPRZEDAŻ
15,99 zł 5,89 zł
szt.

Quinoa (komosa ryżowa) z cukinią i tofu w kokosowej panierce, czyli białkowa alternatywa dla wegetarian (i nie tylko!)

Tofu to jeden z najbardziej znanych składników diety wegetariańskiej, który ma zarówno swoich zwolenników, jak i przeciwników. Krytycy zwykle zarzucają mu brak smaku i gumowatość, co zasadniczo nie mija się to z prawdą, jeśli próbujemy jeść tofu na surowo. Jednak przy odpowiednim przyrządzeniu i doprawieniu, opinie wielu osób mogę się zmienić. Ten niskokaloryczny, bogaty w białko twarożek sojowy, zawiera średnio 80-100 kcal w 100 gramach. Jest lekkostrawny, nie zawiera cukru, i doskonale nadaje się na przed/po treningowy posiłek.

Natomiast kto jeszcze nie próbował komosy ryżowej, niech lepiej nadrobi zaległości! Quinoa (znana również jako złoto Inków) z powodzeniem zastąpi produkty, takie jak ryż i ziemniaki w codziennej diecie. Jest również wspaniałym źródłem białka, witamin, minerałów i antyoksydantów.

 komosa ryżowa z cukinią

 

Czas przygotowania: 20 min

Porcja na 2 osoby

Składniki:

  • Komosa ryżowa (quinoa) - ¾ szklanki
  • Tofu - 200g
  • 1 duża cukinia
  • Sos sojowy (1-2 łyżki)
  • Olej kokosowy
  • Mąka kokosowa
  • Oliwa z oliwek
  • Sól
  • Pieprz
  • Bazylia
  • Tymianek

Przepis na komose ryżową z cukinią

  • Komosę ugotuj według instrukcji na opakowaniu.
  • Na głębokiej patelni rozgrzej pół łyżeczki oliwy z oliwek, a następnie dodaj pokrojoną w plasterki cukinię. Dopraw solą, pieprzem, tymiankiem i bazylią. Zalej wrzątkiem tak, by woda całkowicie przykryła cukinię i ustaw ogień na maksimum. Co jakiś czas mieszaj, aż woda odparuje.
  • W międzyczasie pokrój tofu w kosteczkę i obtocz mąką kokosową. Na patelni rozgrzej olej kokosowy, dodaj pokrojone tofu i podsmażaj po 2-3 minuty z każdej strony, aż nabierze ładnego złotego koloru.
  • Do głębokiej patelni z cukinią dodaj komosę i tofu. Całość polej dwiema łyżkami sosu sojowego i zamieszaj.

komosa ryżowa z cukinią

Smacznego!

Zaloguj się
Nie pamiętasz hasła? Zarejestruj się
Darmowa dostawa
Darmowa dostawa (Paczkomaty InPost) już od 149,99 zł.
Wersje językowe
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl