Wyszukaj artykuł

Blog kategorie
Blog wpisy
Czym jest saturacja i jak ją mierzyć?

O właściwym poziomie natlenienia krwi szeroko zaczęliśmy dyskutować dopiero przy okazji niebezpieczeństw związanych z pandemią koronawirusa. Kto z nas wcześniej interesował się tym, czym jest saturacja, do czego służy pulsoksymetr i jakie są normy natlenienia krwi? Tlen jest nam niezbędny do życia i prawidłowego funkcjonowania, a badanie jego parametrów to jeden z kroków, jaki podejmują ratownicy medyczni, sprawdzając nasze czynności życiowe. Przyjrzyjmy się zatem bliżej zarówno saturacji, jak i temu jak ją mierzyć w warunkach domowych.

Izolat białka sojowego – dlaczego warto stosować?

W dzisiejszych czasach coraz częściej zwracamy uwagę na to co jemy i jakich suplementów używamy. Aż ciężko uwierzyć, że jeszcze parę lat temu, mało kto zerkał na etykietę kupowanego produktu. Zmienia się zarówno nasze podejście, jak i trendy żywieniowe. Co ciekawe, według dziennikarzy z „The Economist” rok 2019 należeć będzie do…wegan i wegetarian!

Dlaczego warto przygotowywać lunchboxy?

W natłoku codziennych obowiązków łatwo jest zapomnieć o spożywaniu zbilansowanych posiłków, i nierzadko łapiemy się na jedzeniu „byle czego” i „byle szybko”. Niestety jest to prosta droga do niezdrowego odżywiania (nie oszukujmy się – najczęściej sięgamy po  drożdżówkę,

Substancje kluczowe dla ochrony i pielęgnacji skóry

Skóra jest niewątpliwie największym organem ciała człowieka, reprezentującym, aż jedną szóstą całkowitej masy ciała, a jej główną rolą jest działanie jako chemiczna i fizyczna bariera ochraniająca ciało przed szkodliwymi czynnikami zewnętrznymi. 

Promocje
Electrovit Junior suplement dla dzieci
11,99 zł 9,99 zł
szt.
Super Dodatek Mus Kokosowy - krótka data
24,99 zł 15,99 zł
szt.
Super Przekąska Kabanos z indyka
5,99 zł 4,79 zł
szt.
EnteroBiotix PLUS 250 mg w saszetkach
12,99 zł 9,99 zł
szt.

Płatki owsiane w diecie

Owsianka – dla jednych synonim udanego poranka, dla innych posiłek nie do przełknięcia. Może być spożywana zarówno na słodko, jak i na słono. Jeśli zastanawiacie się, czy płatki owsiane powinny znaleźć się w Waszej diecie, to mamy dla Was aż 9 powodów, dla których warto po nie sięgnąć!

 

  1. Dostarczają organizmowi cenne witaminy i minerały

Płatki owsiane bogate są w witaminy i minerały, w tym witaminy z grupy B (B1, B2, B3, B6) witaminę E, kwas foliowy, żelazo, fosfor, magnez, miedź i cynk. Już jedna porcja owsianki to solidne, witaminowe wsparcie dla naszego organizmu!

  1. Są źródłem przeciwutleniaczy

Płatki owsiane charakteryzują się wysokim poziomem przeciwutleniaczy. W szczególności warto zwrócić tutaj uwagę na polifenole, które są związkami roślinnymi bogatymi w awentramidy (występujące prawie wyłącznie w owsie). Awentramidy pomagają obniżyć poziom ciśnienia krwi oraz działają przeciwzapalnie.

  1. Są bardzo pożywne

Płatki owsiane to fantastyczne źródło węglowodanów i błonnika, w tym beta-glukanu, który odpowiedzialny jest za utrzymanie dłuższego odczucia sytości, a także wzrost dobrych bakterii w układzie pokarmowym[1]. Zawierają również więcej białka i tłuszczy niż większość zbóż[2].

  1. Występują w 3 rodzajach

Wyróżniamy 3 rodzaje płatków owsianych: zwykłe (najmniej przetworzone, wymagają gotowania), górskie (lekko przetworzone, wymagają gotowania, ale są szybsze w przygotowaniu) oraz błyskawiczne (nie wymagają gotowania, wystarczy zalać je mlekiem lub wodą). Oczywiście najlepszym i najzdrowszym wyborem będą płatki, które są najmniej przetworzone, jednak kiedy o poranku liczy się każda minuta, lepiej skorzystać z opcji instant, niż zjeść w biegu coś przypadkowego.

  1. Pozytywnie wpływają na nasz układ pokarmowy

Czy wiecie, że płatki owsiane mają zbawienny wpływ na nasz układ pokarmowy? To właśnie dzięki zawartemu w płatkach błonnikowi regulowana jest praca jelit. Zatem, jeśli cierpieliście z powodu częstych zaparć, owsianka może pomóc Wam zapomnieć o problemie na dobre! Badacze dowiedli również, iż osoby stosujące dietę bogatą w błonnik, mają niższe prawdopodobieństwo zachorowania na raka jelita grubego. Wspomniane badanie wykazało, że każde dodatkowe 10 gramów błonnika w diecie zmniejsza ryzyko zachorowania na raka jelita grubego aż o 10%[3]!

 

  1. Pomagają utrzymać wagę

Już jedna porcja owsianki sprawia, że czujemy się syci na dłużej. Udowodnili to naukowcy w jednym z badań. Wyniki jasno wskazywały, że uczestnicy czuli się najedzeni aż przez 4 godziny po spożyciu płatków owsianych[4]. Jeśli zatem postawicie na owsiankowe śniadania, możecie być pewni, że bez problemu wytrzymacie do kolejnego zaplanowanego posiłku (bez zbędnego podjadania!). Z pewnością pozytywnie wpłynie to na Waszą wagę!

 

  1. Wzmacniają układ odpornościowy

Nie da się ukryć, że długie, intensywne i męczące treningi mogą negatywnie wpływać na nasz układ odpornościowy. Sportowcy, którzy nie chcą narażać się na infekcje, powinni wspierać swój organizm, włączając do diety właśnie płatki owsiane, ponieważ zawierają one cenne beta-glukany[5]. Jedną z właściwości beta-glukanów jest bowiem pozytywny wpływ na wzmocnienie odporności organizmu. Co więcej, wnioski te podparte zostały w badaniach przeprowadzonych 2004 r. i opublikowanych w Medicine and Science in Sports and Exercise.

  1. Doskonale sprawdzą się jako śniadanie dla osób aktywnych fizycznie

Płatki owsiane to zdrowa i pyszna propozycja śniadaniowa, która doskonale sprawdzi się dla wszystkich aktywnych fizycznych i dbających o linię! Jeśli szukacie produktu wzbogaconego dodatkową porcją białka, to zapewne zainteresuje Was owsianka z linii Super Śniadanie Białkowe – do wyboru z jabłkami i cynamonem, truskawkami czy bananami!. To przepyszna i niezwykle prosta w przygotowaniu owsianka typu instant, którą możecie zabrać ze sobą wszędzie!

 

  1. Mogą być spożywane na słodko lub na słono

Ugotowane na wodzie lub mleku płatki owsiane zazwyczaj podajemy z owocami, orzechami, syropem lub miodem. Natomiast jeśli nie przepadacie za śniadaniami na słodko, zawsze możecie wypróbować owsiankę w wersji na słono – z łyżeczką siemienia lnianego, szczyptą kurkumy, soli, imbirem i suszonymi jagodami goji. Jest równie pyszna, a przede wszystkim zdrowa!

 

 

 

 

 

 

 

[1] https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/26511097/

[2] https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/22530714/

[3] https://www.webmd.com/colorectal-cancer/news/20111110/high-fiber-diet-linked-to-lower-colon-cancer-risk

[4] https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4052334/

[5] Już pół szklanki płatków owsianych może dostarczyć nam 2-3 g beta-glukanów

Zaloguj się
Nie pamiętasz hasła? Zarejestruj się
Darmowa dostawa
Darmowa dostawa (Paczkomaty InPost) już od 149,99 zł.
Wersje językowe
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl