Blog kategorie
Blog wpisy
Znaczenie cytruliny w diecie sportowców

Szeroka dostępność różnego rodzaju suplementów mających na celu zwiększenie wydajności treningu i przyrostu tkanki mięśniowej sprawia, że często ciężko jest wybrać ten najbardziej skuteczny. Obecne produkty zawierają w sobie różne substancji, wiele z nich wciąż nieznanych dla przeciętnego bywalca siłowni. Jednym z często pojawiających się składników jest cytrulina. W dzisiejszym wpisie przedstawimy, czym właściwie ona jest i jakie ma znaczenie w diecie sportowców.

Czy można zbudować mięśnie z białka roślinnego?

Od soczewicy, przez orzechy, aż po innowacyjne produkty takie jak tofu i tempeh – białka pochodzenia roślinnego w końcu stały się elementem współczesnej diety niemal każdego człowieka. Wzrost zainteresowania wegetarianizmem i weganizmem dodatkowo zwiększa popyt na poszukiwanie alternatywy dla produktów odzwierzęcych. Sportowcy jednak często zadają sobie pytanie, czy można zbudować masę mięśniową na diecie wykluczającej mięso i nabiał? W tym wpisie zgłębimy temat białka roślinnego i wyjaśnimy, jak można skutecznie wykorzystać je do wspierania zdrowia mięśni i ogólnej kondycji fizycznej.

Dlaczego warto suplementować wapń?

W wieku dziecięcym wielu z nas było zachęcanych do jedzenia brokułów, mleka i ryb. Wynikało to z faktu, że wszystkie te produkty spożywcze są cennym źródłem naturalnego wapnia. Czy pierwiastek ten faktycznie jest tak istotny dla ludzkiego organizmu?

Promocje
100% ISO Whey Clear Drink
100% ISO Whey Clear Drink
149,99 zł 109,90 zł
BOX Prezentowy DODA D'EAU
BOX Prezentowy DODA D'EAU
428,94 zł 389,99 zł
WPC 80 Lactose free
WPC 80 Lactose free
75,00 zł 69,99 zł

Jak wprowadzać aktywność fizyczną w codzienne czynności?

Bywają takie dni, kiedy tkwisz w pracy „po uszy”, przytłaczają Cię domowe obowiązki i naprawdę ciężko jest Ci wygospodarować czas na aktywność fizyczną? Mamy dla Ciebie kilka sprawdzonych sposobów na wprowadzenie odrobiny ruchu do codziennej rutyny!

ćwiczenia na schodach

Jak wprowadzać aktywność fizyczną na co dzień?

  • Zamiast windy, wybierz schody! To świetny sposób na dodanie cardio mimochodem. Nie kosztuje Cię to wiele (no dobra, może kilka przyspieszonych oddechów), a efekty zobaczysz już po stosunkowo krótkim czasie. Wchodząc po schodach, wzmocnisz mięśnie nóg i pośladków, poprawisz pracę układu sercowo-naczyniowego i wysmuklisz sylwetkę!

 

  • Zacznij dzień aktywnie. Poświęć 5-10 minut na poranny rozruch. Postaraj się, by stał się częścią Twojej rutyny, jak mycie zębów czy prysznic. Wystarczy kilka zestawów pompek, brzuszków i podskoków, a nadasz pozytywny, zdrowy ton reszcie dnia.

 

  • Spaceruj – gdzie możesz i kiedy tylko możesz. Jeździsz do pracy autem? Zaparkuj kawałek dalej od biura i zrób 15-minutowy poranny spacer (już z samego rana zyskasz dodatkową energię). Masz przerwę na lunch? Wykorzystaj chociaż 10 minut, by rozruszać nogi wokół budynku. Masz sprawę do koleżanki z księgowości? Nie dzwoń, tylko wstań i przejdź się do jej pokoju.

 

  • Potrzebujesz zrobić zakupy? Odpuść jazdę samochodem i wybierz się do sklepu pieszo. Zabierz ze sobą plecak i torby wielorazowe. W drodze do domu z pewnością poczujesz dodatkowe obciążenie!

 

  • Śledź kroki. Rzuć sobie wyzwanie ilości kroków, które chcesz przebyć w ciągu dnia. Możesz je mierzyć za pomocą takich urządzeń jak smartwatch czy smartband. Jeśli nie chcesz inwestować w dodatkowy sprzęt, możesz mierzyć swoją codzienną aktywność za pomocą telefonu i dostępnych aplikacji. Takie challenge są fajne i z pewnością sprawdzą się jako dodatkowa motywacja.

 

  • Sprzątanie to też ruch! Nawet podczas odkurzania, rozwieszania prania, mycia okien czy podłogi możemy spalić kilka dodatkowych kalorii. Zyska na tym zarówno Twoje mieszkanie, jak i Twoje ciało.

 

  • Puść ulubioną piosenkę i…daj się ponieść dźwiękom muzyki. Taniec to bardzo przyjemny sposób na rozładowanie napięcia i energii. Możesz wykonywać go dosłownie wszędzie, wplatając w codzienną rutynę i sprawiając, że każdy dzień jest jeszcze piękniejszy.

 

  • Zamiast schylania się do danej rzeczy, spróbuj zrobić przysiad – to wspaniałe ćwiczenie dla pośladków. Czy to podczas ładowania zmywarki/pralki, sprzątania, zabawy z dzieckiem, czy podnoszenia przedmiotów. Każdy pretekst jest dobry!

 

I pamiętaj − od teraz wprowadzenie drobnych zmian do Twojej codzienności może być łatwiejsze, niż myślisz!

 

Zaloguj się
Nie pamiętasz hasła? Zarejestruj się
Darmowa dostawa
Darmowa dostawa (Paczkomaty InPost) już od 299,99 zł.
Wersje językowe
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium