Blog kategorie
Blog wpisy
Znaczenie cytruliny w diecie sportowców

Szeroka dostępność różnego rodzaju suplementów mających na celu zwiększenie wydajności treningu i przyrostu tkanki mięśniowej sprawia, że często ciężko jest wybrać ten najbardziej skuteczny. Obecne produkty zawierają w sobie różne substancji, wiele z nich wciąż nieznanych dla przeciętnego bywalca siłowni. Jednym z często pojawiających się składników jest cytrulina. W dzisiejszym wpisie przedstawimy, czym właściwie ona jest i jakie ma znaczenie w diecie sportowców.

Czy można zbudować mięśnie z białka roślinnego?

Od soczewicy, przez orzechy, aż po innowacyjne produkty takie jak tofu i tempeh – białka pochodzenia roślinnego w końcu stały się elementem współczesnej diety niemal każdego człowieka. Wzrost zainteresowania wegetarianizmem i weganizmem dodatkowo zwiększa popyt na poszukiwanie alternatywy dla produktów odzwierzęcych. Sportowcy jednak często zadają sobie pytanie, czy można zbudować masę mięśniową na diecie wykluczającej mięso i nabiał? W tym wpisie zgłębimy temat białka roślinnego i wyjaśnimy, jak można skutecznie wykorzystać je do wspierania zdrowia mięśni i ogólnej kondycji fizycznej.

Dlaczego warto suplementować wapń?

W wieku dziecięcym wielu z nas było zachęcanych do jedzenia brokułów, mleka i ryb. Wynikało to z faktu, że wszystkie te produkty spożywcze są cennym źródłem naturalnego wapnia. Czy pierwiastek ten faktycznie jest tak istotny dla ludzkiego organizmu?

Promocje
100% ISO Whey Clear Drink
100% ISO Whey Clear Drink
149,99 zł 109,90 zł
BOX Prezentowy DODA D'EAU
BOX Prezentowy DODA D'EAU
428,94 zł 389,99 zł
WPC 80 Lactose free
WPC 80 Lactose free
75,00 zł 69,99 zł

Jak się motywować?

W jaki sposób się zmotywować i co najważniejsze w jaki sposób tę motywację utrzymać? Takie pytanie prędzej czy później zadaje sobie każdy, kto podejmuję walkę o swoje marzenia – zdrowe ciało czy piękną sylwetką. Poniżej znajdziecie kilka wskazówek, które ułatwią Wam drogę do osiągnięcia sukcesu:

 ActivLab biegaczka w słuchawkach

Postaw na konkret

Zbyt ogólne hasła daleko Cię nie zaprowadzą. Im konkretniejszy cel, tym łatwiej będzie Ci się z niego rozliczać. Samo powiedzenia sobie, że chcesz zdrowo się odżywiać na dłuższą metę niewiele da. Załóż sobie na przykład, że od dzisiaj będziesz jeść 5 porcji warzyw i owoców dziennie. Tym sposobem będziesz w stanie kontrolować czy wywiązujesz się ze swojego postanowienia, czy też nie.

Plan to podstawa

Chcesz ćwiczyć 5 dni w tygodniu, przez 30 minut dziennie? Świetnie! Stwórz plan na tydzień/miesiąc i umieść go w widocznym miejscu (na przykład na lodówce czy tablicy korkowej). Każdego dnia wieczorem zaznaczaj, czy udało Ci się wykonać trening. Jeśli wszystko pójdzie według Twojego planu z pewnością dostaniesz zachętę do dalszego działania. Pamiętaj, że nic tak korzystnie nie wpływa na naszą motywację jak świadomość, że to co robimy przynosi efekty.

Nie odwlekaj na później

Czujesz wenę do zmian? Masz zapał i potrzebną energię, aby podjąć walkę o swoje marzenia? Doskonale! Wykorzystaj swoje dobre nastawienie. Twoja motywacja jest teraz na najwyższym poziomie, więc kuj żelazo póki gorące!

Małymi kroczkami dąż do celu

Warto marzyć o przebiegnięciu maratonu, ale nie oszukujmy – jeśli wcześniej regularny trening nie był częścią Twojego stylu życia, nie porywaj się z motyką na słońce. Pamiętaj o punkcie drugim – plan to podstawa. Stwórz harmonogram treningów i trzymaj się go! Pierwszego dnia ćwicz 10 minut, drugiego 15 minut, trzeciego 20 minut i stopniowo wydłużaj czas i intensywność treningów. Jeśli postawisz sobie poprzeczkę zbyt wysoko już na samym początku, łatwo możesz się zrazić i przedwcześnie zrezygnować. Daj sobie czas na to, aby dojść do upragnionej formy i małymi kroczkami dąż do upragnionego celu.

Uruchom falę dobrych nawyków

Pamiętaj, że ćwiczenia niewiele Ci dadzą, jeśli nie będziesz dbać o inne aspekty swojego życia – zdrowie psychiczne, dietę, odpoczynek. Wyobraź sobie, że wylewasz siódme poty na siłowni, po czym przez pół wieczoru zaglądasz do lodówki po produkty pozostawiające wiele do życzenia - Twój zapał i poświęcenie idą w tym momencie na marne. Dlatego tak ważne jest uruchomienie fali dobrych nawyków. Wkrótce przekonasz się, że z łatwością przyjdzie Ci dokonywanie coraz to kolejnych zmian w Twoim życiu. 

ActivLab biegaczka

Otaczaj się ludźmi którzy Cię inspirują

Nie da się ukryć że internet otworzył przed nami ogromne możliwości. Możemy podglądać, podziwiać i inspirować się ludźmi na całym świecie. Wybierz osobę która Cię porusza, trafia do Ciebie. Kogoś o ogromnej wiedzy i umiejętności do przekazywania doświadczeń. Zaglądaj na profile instagramowe, facebookowe i szukaj wartościowych treści. Inspiruj się historiami zwykłych ludzi, których jest bardzo dużo i bierz przykład z tego, jak zmienili oni swoje życie.  Stań się częścią licznych grup wsparcia, na których z pewnością zostaniesz obdarzony/a masą ciepłych, pełnych motywacji słów.

Cheat day jest ok

Aby Twoja motywacja nie straciła na sile pozwól sobie na „cheat day” raz tygodniu – dzień bez treningu i diety. Jest to szczególnie ważne jeśli chcesz, aby zmiany które wprowadzasz w swoim życiu zostały z Tobą na dłużej. Pamiętaj, że Twoja przemiana powinna sprawiać Ci przyjemność, natomiast jeśli zdrową dietę i treningi traktować będziesz jak karę, nigdy nie staną się one częścią Twojego życia

 

Pamiętaj, że już samo podjęcie walki jest sukcesem

Wiele osób boi się porażek, wyrzeczeń i nigdy nie podejmuje próby zmiany stylu życia. Sukcesem jest już sama chęć i wola do walki. Korzystaj z chwil, kiedy czujesz się zmobilizowany/a do działania i daj się im ponieść. Nie zrażaj się, jeśli od razu nie wszystko Ci wyjdzie. Utrzymanie motywacji na najwyższym poziomie jest trudne, dlatego nie bój się ryzykować i po prostu próbuj.

Zaloguj się
Nie pamiętasz hasła? Zarejestruj się
Darmowa dostawa
Darmowa dostawa (Paczkomaty InPost) już od 299,99 zł.
Wersje językowe
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium