Blog kategorie
Blog wpisy
Znaczenie cytruliny w diecie sportowców

Szeroka dostępność różnego rodzaju suplementów mających na celu zwiększenie wydajności treningu i przyrostu tkanki mięśniowej sprawia, że często ciężko jest wybrać ten najbardziej skuteczny. Obecne produkty zawierają w sobie różne substancji, wiele z nich wciąż nieznanych dla przeciętnego bywalca siłowni. Jednym z często pojawiających się składników jest cytrulina. W dzisiejszym wpisie przedstawimy, czym właściwie ona jest i jakie ma znaczenie w diecie sportowców.

Czy można zbudować mięśnie z białka roślinnego?

Od soczewicy, przez orzechy, aż po innowacyjne produkty takie jak tofu i tempeh – białka pochodzenia roślinnego w końcu stały się elementem współczesnej diety niemal każdego człowieka. Wzrost zainteresowania wegetarianizmem i weganizmem dodatkowo zwiększa popyt na poszukiwanie alternatywy dla produktów odzwierzęcych. Sportowcy jednak często zadają sobie pytanie, czy można zbudować masę mięśniową na diecie wykluczającej mięso i nabiał? W tym wpisie zgłębimy temat białka roślinnego i wyjaśnimy, jak można skutecznie wykorzystać je do wspierania zdrowia mięśni i ogólnej kondycji fizycznej.

Dlaczego warto suplementować wapń?

W wieku dziecięcym wielu z nas było zachęcanych do jedzenia brokułów, mleka i ryb. Wynikało to z faktu, że wszystkie te produkty spożywcze są cennym źródłem naturalnego wapnia. Czy pierwiastek ten faktycznie jest tak istotny dla ludzkiego organizmu?

Promocje
100% ISO Whey Clear Drink
100% ISO Whey Clear Drink
149,99 zł 109,90 zł
BOX Prezentowy DODA D'EAU
BOX Prezentowy DODA D'EAU
428,94 zł 389,99 zł
WPC 80 Lactose free
WPC 80 Lactose free
75,00 zł 69,99 zł

Jak długo należy stosować DAA?

O testosteronie napisano już chyba wszystko. Dla męskiej części populacji, wszystko co wiąże się z zapewnieniem właściwego poziomu tego hormonu, to wiedza przydatna i pożądana. Dzisiaj, zamiast skupiać się na roli testosteronu w życiu mężczyzny, opowiemy o jego skutecznym boosterze i o tym jak długo można stosować DAA

 

Rock solid

Kwas D-asparaginowy należy do aminokwasów endogennych. W przeciwieństwie do wielu białek, o których najczęściej piszemy, związek ten nie odpowiada za budowę protein – jego zadaniem jest rozkład amoniaku. Tak się jednak składa, że spełniając swoją funkcję, DAA przy okazji wpływa na podniesienie poziomu testosteronu, a to z kolei niesie z sobą wymierne korzyści dla facetów.

Obok zwiększenia libido i wzmocnienia erekcji, DAA sprzyja budowaniu masy mięśniowej dzięki hipertrofii włókien mięśniowych. Dodatkowe korzyści płynące ze stosowania tego typu produktów to lepszy sen, który pomaga w odpowiedniej regeneracji oraz zwiększona produkcja plemników, które stają się przy okazji bardziej ruchliwe. Należy jednak pamiętać, iż suplementy zawierające DAA przeznaczone są wyłącznie dla osób dorosłych. Stosowanie boosterów testosteronu przez nastolatki może zaburzać gospodarkę hormonalną, która nie jest jeszcze w pełni ukształtowana. 

 

Jak długo stosować?

Badania udowodniły, że kwas D-asparaginowy jest bezpieczny - powszechnie nie jest traktowany w środowisku sportowców, jako substancja zakazana. Nie stwierdzono również żadnych niebezpiecznych skutków jego stosowania dla organizmu, aczkolwiek warto wspomnieć o możliwości wzrostu poziomu hormonu prolaktyny. Zalecana dzienna dawka DAA powinna wynosić od 1,5 do 6 g, najczęściej w rozbiciu na dwie porcje (przed treningiem oraz przed snem). Suplementacje tego typu produktami warto realizować w cyklach – przez 3 – 4 tygodnie przyjmujemy DAA codziennie, po czym robimy przerwę trwającą minimum 2 – 3 tygodnie.

[products=1518]

Zaloguj się
Nie pamiętasz hasła? Zarejestruj się
Darmowa dostawa
Darmowa dostawa (Paczkomaty InPost) już od 299,99 zł.
Wersje językowe
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium