Wyszukaj artykuł

Blog kategorie

Blog wpisy

Izolat białka sojowego – dlaczego warto stosować?

W dzisiejszych czasach coraz częściej zwracamy uwagę na to co jemy i jakich suplementów używamy. Aż ciężko uwierzyć, że jeszcze parę lat temu, mało kto zerkał na etykietę kupowanego produktu. Zmienia się zarówno nasze podejście, jak i trendy żywieniowe. Co ciekawe, według dziennikarzy z „The Economist” rok 2019 należeć będzie do…wegan i wegetarian!

Dlaczego warto przygotowywać lunchboxy?

W natłoku codziennych obowiązków łatwo jest zapomnieć o spożywaniu zbilansowanych posiłków, i nierzadko łapiemy się na jedzeniu „byle czego” i „byle szybko”. Niestety jest to prosta droga do niezdrowego odżywiania (nie oszukujmy się – najczęściej sięgamy po  drożdżówkę,

Substancje kluczowe dla ochrony i pielęgnacji skóry

Skóra jest niewątpliwie największym organem ciała człowieka, reprezentującym, aż jedną szóstą całkowitej masy ciała, a jej główną rolą jest działanie jako chemiczna i fizyczna bariera ochraniająca ciało przed szkodliwymi czynnikami zewnętrznymi. 

Promocje

Zestaw: Witalność
Zestaw: Witalność
123,98 zł 99,00 zł
szt.
RecoMed
RecoMed
37,95 zł 29,99 zł
Mass Up 3500g + Isoactive 630g
Mass Up 3500g + Isoactive 630g
84,00 zł 69,99 zł

Dlaczego sen jest ważny?

0

Zapewne wiele z nas życzyłoby sobie, aby doba rozciągała się niczym guma. Praca, obowiązki domowe i rodzinne, a także sport i rozrywka powodują, że czas który przeznaczamy na sen jest coraz krótszy. Najnowsze badania mówią o tym, że zdecydowana większość Polaków śpi za krótko. Przekłada się to oczywiście na uczucie zmęczenia i rozdrażnienia.

Nie da się ukryć, że żyjemy w kulturze, która promuje pracowanie do późnych godzin, tudzież wstawanie o nieludzkich porach, by wycisnąć dzień do ostatniej kropelki. Ile razy słyszeliście, jak ktoś się chwali, jak to mało przespał? Często mamy poczucie winy, że kładąc się zbyt wcześnie nie wykorzystujemy szans i zaniedbujemy nasze kariery lub życie prywatne.

Tymczasem, dodając sobie godzinkę do snu, możemy spowodować, że pozostałe 16-18 godzin dnia będzie rzeczywiście będzie czasem wypełnionym na maksa! Gdy pozwolimy sobie odpocząć, to dzień staje się pełniejszy; nasze relacje z ludźmi głębsze, a czas wzmożonej koncentracji bardziej wydłużony. Zatem dlaczego sen jest tak ważny?

  • Sen to nie tylko regeneracja, ale również Twój sprzymierzeniec w odchudzaniu. Jak pokazały badania amerykańskiego Narodowego Instytutu Zdrowia, osoby które cierpią na niedostateczną ilość snu przeważnie notują wyższy poziom grenaliny - hormonu odpowiedzialnego za uczucie głodu w organizmie, i częściej sięgają po przekąski w ciągu dnia.
  • Sen odgrywa niezwykle istotną rolę we wspomaganiu nauki i pamięci. Bez dostatecznej ilości odpoczynku nie jesteśmy w stanie działać na najwyższych obrotach, mamy kłopoty ze skupieniem się i zapamiętywaniem nowych informacji.
  • Nierzadko brakuje nam również motywacji. Kto ma ochotę ćwiczyć, kiedy energia dosłownie z niego wyparowuje?
  • Kolejnym ważnym aspektem jest obniżenie odporności. Faktem jest, że przy małej ilości snu nasz system odpornościowy nie działa odpowiednio szybko, co skutkować może częstszymi infekcjami. Brak snu powoduje wzrost kortyzolu, czyli tzw. hormonu stresu. Kortyzol przeszkadza nam w prawidłowym funkcjonowaniu na co dzień. Stałe przebywanie na „podwyższonym” stresie niszczy reakcje układu odpornościowego w chwili, gdy rzeczywiście coś się nam dzieje.

Ile trzeba spać, żeby się wyspać? Odpowiedź brzmi: obserwuj swój umysł i swoje ciało! Każdy ma trochę inny zegar biologiczny. Niektórym wystarczy 6 godzin, inni lepiej czują się po ośmiu. Wiele zależy też od jakości samego snu. Co zatem zrobić, by zapewnić sobie lepszy sen?

  • Odłóż elektronikę! Na godzinę lub dwie przed pójściem spać nie patrz się już w ekran laptopa czy telefonu. Badania wykazują, że mózg źle reaguje na jasny ekran i „myśli”, że wciąż ma być aktywny.
  • Pamiętaj o diecie! Nie spożywaj na noc ciężkiego jedzenia. Mimo popularnych opinii, bardzo źle na sen działa alkohol. Może łatwiej jest nam zasnąć, ale jakość snu po alkoholu bardzo spada.
  • Wywietrz sypialnię i śpij z otwartym oknem! Dobra temperatura do snu to 19-21 stopni.

W ciągu dnia staraj się ruszać (nawet, jak masz dzień przerwy od siłowni). Przesiądź się na rower, by dojechać do pracy; wysiądź przystanek wcześniej lub zaparkuj parę ulic dalej. Ćwiczenia odprężają umysł i pozwalają na lepszą równowagę hormonalną.

Komentarze do wpisu (0)

Zaloguj się

Nie pamiętasz hasła? Zarejestruj się
Darmowa dostawa
Darmowa dostawa (Kurier DHL) już od 250,00 zł.

Wersje językowe

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl