Wyszukaj artykuł

Blog kategorie
Blog wpisy
Izolat białka sojowego – dlaczego warto stosować?

W dzisiejszych czasach coraz częściej zwracamy uwagę na to co jemy i jakich suplementów używamy. Aż ciężko uwierzyć, że jeszcze parę lat temu, mało kto zerkał na etykietę kupowanego produktu. Zmienia się zarówno nasze podejście, jak i trendy żywieniowe. Co ciekawe, według dziennikarzy z „The Economist” rok 2019 należeć będzie do…wegan i wegetarian!

Dlaczego warto przygotowywać lunchboxy?

W natłoku codziennych obowiązków łatwo jest zapomnieć o spożywaniu zbilansowanych posiłków, i nierzadko łapiemy się na jedzeniu „byle czego” i „byle szybko”. Niestety jest to prosta droga do niezdrowego odżywiania (nie oszukujmy się – najczęściej sięgamy po  drożdżówkę,

Substancje kluczowe dla ochrony i pielęgnacji skóry

Skóra jest niewątpliwie największym organem ciała człowieka, reprezentującym, aż jedną szóstą całkowitej masy ciała, a jej główną rolą jest działanie jako chemiczna i fizyczna bariera ochraniająca ciało przed szkodliwymi czynnikami zewnętrznymi. 

Promocje
Electrovit elektrolity z cytrynianem magnezu
Electrovit elektrolity z cytrynianem magnezu
14,99 zł 10,98 zł
szt.
ADEK Vita OUTLET
ADEK Vita OUTLET
19,99 zł 9,99 zł
szt.
Szybka Budowa Masy
Szybka Budowa Masy
148,00 zł 129,00 zł

Czy beta-alanina ma wpływ na wytrzymałość organizmu podczas treningu?

Beta-alanina to popularny wśród sportowców suplement (szczególnie wśród kulturystów, triatlonistów, kolarzy i biegaczy) oraz entuzjastów ćwiczeń. Beta-alanina polecana jest przez zarówno przez dietetyków, naukowców, jak i samych i sportowców, którzy doceniają jej działanie. Do jej głównych zadań należy opóźnienie uczucia zmęczenia w mięśniach podczas wysiłku fizycznego. Co więcej, beta-alanina wspomaga regenerację mięśni i zwiększa ich wytrzymałość! Czy rzeczywiście działa?

 

Czym jest beta-alanina?

 Jest jednym z aminokwasów, który ma udział w budowie białek i wraz z l-histydyną wchodzi w skład karnozyny. Czym jest karnozyna? Związkiem o szerokim wachlarzu działań biologicznych. Im większy jest poziom karnozyny w mięśniach, tym mniejszy jest poziom zakwaszenia mięśni, i tym późniejsze odczuwanie zmęczenia. Codzienne przyjmowanie beta-alaniny nie tylko zwiększa wytrzymałość i wydolność podczas ćwiczeń o wysokiej intensywności, ale również wspiera pracę mięśni i przyspiesza ich regenerację. Jej pozytywne oddziaływanie zostało potwierdzone przez wiele niezależnych ośrodków naukowych, a skład i właściwości starannie przebadane.

 

Czy działa?

Jedno z badań, które przeprowadzone zostało na grupie 39 mężczyzn, wykazało, że po sześciu tygodniach przyjmowania beta-alaniny, TTE (czas totalnego wyczerpania sił organizmu) wydłużył się o 19% podczas treningu interwałowego wysokiej intensywności (HIIT). Wniosek naukowców był tutaj jeden – suplementacja beta-alaniną wpływać może na obniżenie stężenia kwasu mlekowego w mięśniach podczas ćwiczeń, a co za tym idzie poprawić może wyniki u sportowców[1].

W innym badaniu, 18 wioślarzy, którzy przez siedem tygodni suplementowani byli beta-alaniną, osiągali wyniki o 4,3 sekundy lepsze w wyścigu na 2000 metrów (trwającym ponad 6 minut), od grupy przyjmującej placebo[2].

Zatem, czy beta-alanina działa? Jak najbardziej! Co więcej, posiada także właściwości przeciwutleniające, wzmacniające odporność i przeciwdziałające efektom starzenia. Mimo iż jej nadmierne ilości mogą powodować mrowienie skóry (parestezję), beta-alanina uważana jest za bezpieczny i skuteczny suplement poprawiający wydajność ćwiczeń.

 

 

 

 

 

[1] https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/22973486/

[2] https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/20671038/

[products=2616]

Zaloguj się
Nie pamiętasz hasła? Zarejestruj się
Darmowa dostawa
Darmowa dostawa (Kurier DHL) już od 250,00 zł.
Wersje językowe
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl