Wyszukaj artykuł

Blog kategorie
Blog wpisy
Izolat białka sojowego – dlaczego warto stosować?

W dzisiejszych czasach coraz częściej zwracamy uwagę na to co jemy i jakich suplementów używamy. Aż ciężko uwierzyć, że jeszcze parę lat temu, mało kto zerkał na etykietę kupowanego produktu. Zmienia się zarówno nasze podejście, jak i trendy żywieniowe. Co ciekawe, według dziennikarzy z „The Economist” rok 2019 należeć będzie do…wegan i wegetarian!

Dlaczego warto przygotowywać lunchboxy?

W natłoku codziennych obowiązków łatwo jest zapomnieć o spożywaniu zbilansowanych posiłków, i nierzadko łapiemy się na jedzeniu „byle czego” i „byle szybko”. Niestety jest to prosta droga do niezdrowego odżywiania (nie oszukujmy się – najczęściej sięgamy po  drożdżówkę,

Substancje kluczowe dla ochrony i pielęgnacji skóry

Skóra jest niewątpliwie największym organem ciała człowieka, reprezentującym, aż jedną szóstą całkowitej masy ciała, a jej główną rolą jest działanie jako chemiczna i fizyczna bariera ochraniająca ciało przed szkodliwymi czynnikami zewnętrznymi. 

Promocje
Szybka Budowa Masy
Szybka Budowa Masy
148,00 zł 129,00 zł
ADEK Vita OUTLET
ADEK Vita OUTLET
19,99 zł 9,99 zł
szt.
Electrovit elektrolity z cytrynianem magnezu
Electrovit elektrolity z cytrynianem magnezu
14,99 zł 10,98 zł
szt.

BCAA – kiedy przyjmować?

Zarówno dla sportowców-profesjonalistów, jak i miłośników codziennej aktywności fizycznej, aminokwasy rozgałęzione (BCAA) to oczywisty „must have”. Ponieważ organizm nie jest w stanie wytworzyć ich samodzielnie, muszą być dostarczane z zewnątrz – w diecie, a idąc dalej – w suplementach

 

Suplementy BCAA

Suplementy BCAA zawierają niezbędne aminokwasy: leucynę, izoleucynę i walinę, zazwyczaj w stosunku 2: 1: 1. Leucyna, izoleucyna oraz walina spełniają szereg różnych funkcji w organizmie. Umożliwiają syntezę białek, regulują działanie insuliny, przeciwdziałają katabolizmowi, a także odbudowują tkankę mięśniową, która została zniszczona przy intensywnym treningu. Aminokwasy te, stanowią również energię dla mięśni, w przypadku braku odpowiedniej ilości kwasów tłuszczowych.

 

Stosowanie BCAA

Na podstawie dostępnym badań, środowisko naukowe nie jest zgodne, czy przyjmowanie BCAA przed, czy po treningu jest korzystniejsze. Posiłkując się tutaj konkretnymi przykładami, w badaniu opublikowanym w „International Journal of Sport Nutrition and Exercise Metabolism”1, naukowcy odkryli, iż uczestnicy, którzy stosowali BCAA przed treningiem szybciej się regenerowali, a zespół opóźnionego bólu mięśniowego przebiegał u nich o wiele łagodniej, w porównaniu do grupy przyjmującej placebo. Z kolei wyniki innych badań, opublikowanych w „The Journal of Nutrition”2 sugerowały, że u grupy uczestników przyjmujących BCAA po treningu, poziom syntezy białek mięśniowych (MPS) był wyższy, w godzinach następujących po treningu, w przeciwieństwie do grupy placebo.

Mając na uwadze rozbieżności na linii suplementacja – pożądany efekt, sugerowanym rozwiązaniem będzie przyjmowanie BCAA zarówno przed, jak i po treningu.

 

Korzyści ze stosowania BCAA

Do głównych korzyści, wynikających ze stosowanie BCAA zaliczyć możemy:

· Zmniejszenie uczucia zmęczenia w trakcie ćwiczeń;

· Ochronę mięśni i zmniejszenie ich bolesności po intensywnym treningu;

· Przyspieszenie budowy tkanek mięśniowych;

· Źródło energii podczas długotrwałych ćwiczeń;

· Wsparcie dla odporności.

 

W proszku, w formie gotowego napoju, a może w formie shota – jakie jest Wasze ulubione BCAA

[products=1500,1570,1472]

Zaloguj się
Nie pamiętasz hasła? Zarejestruj się
Darmowa dostawa
Darmowa dostawa (Kurier DHL) już od 250,00 zł.
Wersje językowe
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl