Wyszukaj artykuł

Blog kategorie
Blog wpisy
Izolat białka sojowego – dlaczego warto stosować?

W dzisiejszych czasach coraz częściej zwracamy uwagę na to co jemy i jakich suplementów używamy. Aż ciężko uwierzyć, że jeszcze parę lat temu, mało kto zerkał na etykietę kupowanego produktu. Zmienia się zarówno nasze podejście, jak i trendy żywieniowe. Co ciekawe, według dziennikarzy z „The Economist” rok 2019 należeć będzie do…wegan i wegetarian!

Dlaczego warto przygotowywać lunchboxy?

W natłoku codziennych obowiązków łatwo jest zapomnieć o spożywaniu zbilansowanych posiłków, i nierzadko łapiemy się na jedzeniu „byle czego” i „byle szybko”. Niestety jest to prosta droga do niezdrowego odżywiania (nie oszukujmy się – najczęściej sięgamy po  drożdżówkę,

Substancje kluczowe dla ochrony i pielęgnacji skóry

Skóra jest niewątpliwie największym organem ciała człowieka, reprezentującym, aż jedną szóstą całkowitej masy ciała, a jej główną rolą jest działanie jako chemiczna i fizyczna bariera ochraniająca ciało przed szkodliwymi czynnikami zewnętrznymi. 

Promocje
Szybka Budowa Masy
Szybka Budowa Masy
148,00 zł 129,00 zł
ADEK Vita OUTLET
ADEK Vita OUTLET
19,99 zł 9,99 zł
szt.
Electrovit elektrolity z cytrynianem magnezu
Electrovit elektrolity z cytrynianem magnezu
14,99 zł 10,98 zł
szt.

Jak działa arginina?

Jak działa Arginina

Arginina (kwas 2-amino-5-guanidynowalerianowy) jest związkiem zaliczanym do aminokwasów względnie egzogennych, a więc wytwarzanych w organizmie, jednakże nie zawsze w wystarczającej ilości, aby zaspokoić jego potrzeby. Aminokwas ten pełni szereg różnych funkcji w organizmie człowieka, m.in. wpływa na rozszerzanie naczyń krwionośnych, uczestniczy w neurotransmisji, stymuluje pracę układu immunologicznego oraz jest niezbędny do prawidłowego wzrostu i rozwoju.

Arginina

Suplement na pompę

Arginina jest także prekursorem w syntezie białek i innych związków o kluczowym znaczeniu w przemianach biochemicznych, np. tlenku azotu (NO), kreatyny, ornityny, proliny, glutaminianu, poliamin, agmatyny, mocznika, dimetyloargininy. Aminokwas ten dostarczany jest do organizmu z pokarmów będących bogatym źródłem białka zwierzęcego, bądź roślinnego. Do najlepszych źródeł pokarmowych argininy zaliczamy: pestki dyni, orzechy, nasiona (sezam, len, słonecznik), rośliny strączkowe, kaszę gryczaną, mięso oraz ryby. Szacuje się, że dorosły człowiek przeciętnie spożywa z dietą 3-6 g argininy dziennie. Głównymi organami odpowiedzialnymi za powstawanie L-argininy w organizmie są wątroba oraz nerki, a bezpośrednim substratem do jej syntezy jest cytrulina, która syntetyzowana jest głównie w jelicie cienkim. Ponadto dostępność argininy determinuje wydajność syntezy tlenku azotu, który wpływa m.in. na rozszerzenie naczyń krwionośnych, zmniejszenie stopnia adhezji, aktywacji i agregacji płytek krwi oraz na regenerację uszkodzonych włókien mięśniowych, a także ich wzrost.

trening w parze

Jednym z kluczowych metabolitów argininy jest także kreatyna, która ma udowodniony naukowo korzystny wpływ na poprawę zdolności wysiłkowych u osób aktywnych fizycznie oraz sportowców. Niektóre źródła naukowe sugerują także, że arginina podawana w wysokich dawkach może wpływać pozytywnie na wzrost sekrecji hormonu wzrostu (GH) przez przedni płat przysadki mózgowej. Warto podkreślić, że suplementacja tym aminokwasem jest bezpieczna i na ogół dobrze tolerowana przez większość osób.

Rekomendowane produkty:

Arginina Activlab

 

 Mateusz Durbas

 Mateusz Durbas

Dietetyk kliniczny i sportowy, autor licznych artykułów dotyczących żywienia i suplementacji

 Fundacja Godula-Hope w Rudzie Śląskiej

Poradnia Dietetyczna NUTRI CREATIVE w Krakowie 

 Strona oficjalnawww.mateuszdurbas.pl

 Facebookhttps://www.facebook.com/mateuszdurbasdietetyk/

 Instagramhttps://www.instagram.com/mateuszdurbasdietetyk/?hl=pl

Zaloguj się
Nie pamiętasz hasła? Zarejestruj się
Darmowa dostawa
Darmowa dostawa (Kurier DHL) już od 250,00 zł.
Wersje językowe
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl